Skoči na vsebino

SINFO, JANUAR/FEBRUAR 2018: SLOVENSKA HIŠA NA OLIMPIJSKIH IGRAH V PJONGČANGU

Olimpijske igre tudi kot poslovna priložnost

Na olimpijskih igrah v Južni Koreji ima Slovenija močno zastopstvo ne le na športnem, pač pa tudi na gospodarskem in turističnem področju.

    

Olimpijske igre so največji športni dogodek na svetu, ki združuje skoraj vse države našega planeta. Medtem ko športniki na olimpijskih igrah največkrat stremijo k popolnosti svojih nastopov in čim boljšim rezultatom, pa največji športni dogodek na svetu že dolgo presega športne okvire. Aktivnosti, ki se dogajajo ob igrah so prav tako pomembne kot tiste, ki se dogajajo na športnih tekmovališčih.

  
Sestavni del predstavitve Slovenije na olimpijskih igrah v Pjongčangu je po osmih letih zopet projekt Slovenska hiša. Poleg odličnih rezultatov slovenskih športnikov, ki se že tradicionalno z največjih tekmovanj vračajo z medaljami, je za promocijo Slovenije pomembna tudi širša predstavitev. V Slovenski hiši se zato srečujejo športniki, najpomembnejši predstavniki športnih panog, olimpijskih komitejev, gospodarstveniki ter seveda tudi naključni obiskovalci, ki imajo tako priložnost spoznavati Slovenijo.

    

Partnerji projekta


K projektu sta kot glavna partnerja pristopila podjetje Kolektor in država Slovenija (SPIRIT, Slovenska turistična organizacija, Urad vlade RS za komuniciranje ter Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo), partnerstvo  je bilo uspešno sklenjeno tudi z nekaterimi uglednimi slovenskimi podjetji, kot so ELAN, Alpina, Hosekra ter gostinstvo Jezeršek. Tuja partnerja hiše, ki sodelujeta pri projektu, pa sta podjetji Panasonic, ki skrbi za zaslone in pa Coca – Cola, ki je prispevala vse brezalkoholne pijače, ki  so na razpolago v Slovenski hiši. Svoj olimpijski studio ima v Slovenski hiši tudi RTV Slovenija.

   
V Slovenski hiši v južnokorejskem Pjongčangu se Elan predstavlja z izborom inovativnih smuči za različne smučarske izkušnje. Elan je proizvajalec smučarskih izdelkov v slovenskih Alpah. Ima več kot sedemdeset let izkušenj pri izdelavi najboljših smuči na svetu za ljubitelje smučanja, ki uživajo v življenjskem slogu smučarja ter si radi privoščijo zabavo v gorah. V podjetju Elan že desetletja razvijajo inovacije z enim samim namenom – omogočiti boljšo izkušnjo smučanja vsakomur, od začetnika do strokovnjaka. Z desetletji nenehnega širjenja oblikovalskih meja so vedno znova postavljeni pred izziv glede oblikovanja najbolj zmogljivih, najkakovostnejših, najsodobnejših izdelkov za ljubitelje smučanja, da lahko uživajo v odličnih dneh v gorah.  

   
Poleg Elana v Slovenski hiši svoje produkte predstavlja tudi podjetje Alpina, ki je vodilno slovensko podjetje v proizvodnji in trženju modne ter športne obutve. Je razvojno usmerjena družba s 70 - letno tradicijo in globalno uveljavljeno blagovno znamko. Njena glavna prednost je dodana vrednost, saj že od leta 1947 odkriva nove tehnologije ter vneto raziskuje materiale. Poslanstvo podjetja je razvoj, izdelava in prodaja visokokakovostnih izdelkov, ki zagotavljajo popolno izkušnjo gibanja, hkrati pa presežejo pričakovanja uporabnikov. Kot strokovnjak za obutev svoje poslovne enote podpira na področju proizvodnje, prodaje ter distribucije obutve. Proizvodnjo ima organizirano v Sloveniji ter hčerinskih podjetjih v tujini. Na območju jugovzhodne Evrope Alpina upravlja mrežo več kot sto prodajaln, v druge države po svetu pa prodaja preko razvejane mreže agentov in distributerjev.


Prav tako pa nismo pozabili na vrhunsko kulinarično izkušnjo gostov. Za gostinsko ponudbo v hiši skrbi podjetje Jezeršek gostinstvo. Vizija podjetja je ostati vodilno podjetje na področju cateringa in gostinske dejavnosti na slovenskem tržišču, postati vodilno podjetje v jugovzhodni Evropi ter se uvrstiti med 10 najboljših organizatorjev in ponudnikov cateringa v Evropski uniji. Zastavljene cilje uresničujejo tako, da vseskozi zagotavljajo inovativne in kreativne kulinarične rešitve po željah naročnika.

    

Idejna zasnova Slovenske hiše

  
Za idejno zasnovo, arhitekturo in notranje oblikovanje Slovenske hiše so poskrbeli GregorcVrhovec arhitekti pod vodstvom Aleša Vrhovca in Vanje Gregorc, grafično oblikovanje pa je delo agencije ArnoldVuga, ki ga je vodila Nataša Vuga. Za omenjeni podjetji smo se pri Olimpijskem komiteju Slovenije odločili na podlagi že realiziranih projektov, prvenstveno zaradi zasnove nagrajenega Slovenskega olimpijskega izobraževalnega centra. Za svojo kreativno stvaritev so prejeli priznanje Oblikovalski presežek 2017.


Olimpijske igre so dogodek izjemnega pomena. Slovenija je v kontekstu zimskih olimpijskih iger enakovredna najuspešnejšim državam na svetu. Biti “poravnan” na štartu z Avstrijo, Švico, Italijo, Nemčijo, Švedsko in ZDA ni kar tako. In tako bo tudi na letošnjih zimskih olimpijskih igrah v Koreji. Družba je dobra in priložnost izjemna! 
Slovenska hiša je na izjemni, tako rekoč strateški poziciji ob vstopu v zimsko središče Alpensia, v obstoječem objektu golf kluba. Odločili smo se za postavitev delilne strukture, “kozolca”, ki prostor razdeli na različna funkcionalna območja. Z vstavitvijo nove lesene stene je tako prostorska izkušnja bolj skoncentrirana. Odstranjeni so namreč elementi, ki bi lahko motili uporabo. Obenem pa se vzpostavi tudi  nov, a arhetipski prostor različnih ambientov s tradicionalnimi »starinskimi« lesenimi detajli.


Celotna zasnova ima ambicijo združevanja - slovenske tradicije gradnje (kozolec) in druženja (gostilna) ter korejske tradicije zapisovanja želja na lampijone. Poleg tega je  povezano zavedanje o arhaičnem izvoru slovenskega okolja in sedanjih visokotehnoloških dosežkih, uspešno pa smo združili tudi rokodelstvo in tehnologijo, šport in poslovnost, Evropo in Azijo.


Prostor bodo istočasno uporabljali športniki, mediji, poslovneži in obiskovalci. Želja je, da bi bilo vsem v vsakem trenutku na voljo več različnih kotičkov, kjer bo možen počitek, koncentracija, pogovor, druženje, pridobivanje informacij, medijske aktivnosti. Vsak od teh ambientov bo imel specifično vzdušje, povezoval pa jih bo les kozolca, zasloni, veliki printi na stenah in elementi opreme. 

    

Besedilo: Peter Dokl

Prostorska zasnova in interier: GregorcVrhovec arhitekti;

oblikovanje: arnoldvuga+

 

 

 

 

    

Konstrukcija hiše

 

Nosilno konstrukcijo predstavljajo zgornji in spodnji tramovi ter stebri na rastru 2,40 m in višine 2,55 m. Konstrukcijski les je povezan z diagonalami, ki so oblikovna navezava na slovensko tradicionalno ruralno arhitekturo, obenem pa so postavljene na način, da formirajo silhueto Triglava, ki je interpretacija znaka Olimpijskega komiteja Slovenija. Na te elemente je pritrjen opaž, nanj pa razstavne vsebine. Les je naravne barve, grobo obdelan s krtačenjem, avtentičen v svoji masivnosti a obenem material, ki vzbuja občutja topline in domačnosti.

 

Lesena konstrukcija je izdelana iz smrekovega lesa, lesa drevesa, ki je eno izmed treh najpogostejših v Sloveniji. Za pripravo in izdelavo lesene konstrukcije so pri podjetju Hosekra potrebovali dobre tri tedne. Boštjan Hostej, direktor podjetja pravi, da so kot podjetje zelo počaščeni, da so del olimpijskih iger in je prepričan, da se je Olimpijski komite Slovenije odločil za njegovo podjetje prav zaradi zelo uspešnega, mednarodnega projekta BIG BERRY. Mednarodno obarvana kreativna ekipa, ki šteje 11 ljudi različnih narodnosti, bo s svojo dinamično blagovno znamko BIG BERRY iskala nove priložnosti tudi pod okriljem Slovenske hiše.