Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

SINFO, MAJ/JUNIJ 2016: BEGUNCI

S prijaznim sprejemom do lažjega vključevanja v družbo

Goran Popović - ravnatelj Osnovne šole Livada: Begunci, predvsem otroci, se željo vključiti v družbo in se ji prilagoditi, a za to najprej potrebujejo prijazen sprejem. Migranti so nad Slovenijo večinoma neprijetno presenečeni, saj so od Evrope pričakovali nekoliko drugačen odziv. Zanje je bila namreč obljubljena dežela, zdaj pa se pogosto soočajo z občutkom nezaželenosti in nesprejetosti. Po mojem mnenju gre za strateško napako, saj se bodo begunci ob neprijaznem sprejemu tudi sami odzvali neprijazno, če pa jih pričakamo z dobrodošlico in jim skušamo pomagati, so tudi oni veliko bolj pripravljeni sodelovati in se prilagoditi. Izgubljamo možnost, da jih spoznamo na prijazen način. So malo drugačni, specifični in imajo drugačne zahteve, a če jih z dobronamernimi postopki pridobimo na svojo stran, bodo z nami živeli naprej v sožitju. Med prišleki so  gotovo tudi takšni, ki nimajo dobrih namenov, a so ti v manjšini. Livada je edina šola, ki je pred štirimi leti že začela s projektom Pripravljalnica, s katerim vsem na novo vpisanim učencem med drugim zagotovimo dodatne ure slovenščine. S tem prišlekom olajšamo začetno obdobje in jim omogočimo, da se hitreje počutijo varne. Učenci so nove sošolce odlično sprejeli in jim pomagajo pri uspešnem vključevanju v razred.«

   

Anton Baloh - ravnatelj Osnovne šole Koper: Vključevanje otrok priseljencev na našo šolo je vsakoletni proces, ki se ga že sedmo leto lotevamo projektno in načrtno. Vsako šolsko leto na novo vpišemo od deset do dvajset otrok oz. mladostnikov, ki prvič vstopajo v slovenski šolski sistem, v tem letu pa smo vpisali tudi  dva otroka migranta brez spremstva staršev, prosilca za azil v Sloveniji. Vključevanja teh dveh mladostnikov smo se, kljub izkušenosti,  lotili še zlasti premišljeno. Zanju smo organizirali posebej zastavljene individualne programe, ki so strukturirano sledili dopolnjevanju njunega šolskega sistema v Afganistanu in Iranu. Otroci priseljencev in njihovi starši nam povedo, da so s postopki všolanja, specifičnimi programi in načrtovanimi  procesi vključevanja v našo šolo zadovoljni, kar se kaže tudi v pritisku, da bi se k nam vpisali tudi otroci priseljencev, ki ne sodijo neposredno v naš šolski okoliš. Na spletni strani www.medkulturnost.si smo objavili vsa gradiva, naše projektne dosežke in mnenja, ki lahko zainteresiranim v Sloveniji nudijo pomoč v procesih integracije, vključevanja otrok priseljencev v vzgojo in izobraževanje  in  pomoč pri vsakodnevnem šolskem načrtovanju življenja teh otrok v naših zavodih. V vseh letih  med nami nikoli ni bilo opaziti ksenofobičnih, izključitvenih, rasističnih ali kakšnih drugih, za učitelje in na šoli zaposlene, neumestnih situacij. Že to, da živimo v večjezični, multikulturni Istri, na stičišču Slovencev, Italijanov in Hrvatov, nas že stoletja oblikuje nekoliko drugače in postavlja v poseben, odprt, večjezičen,  sprejemajoč položaj.«

 

   

Avtor: Vesna Žarkovič