Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

SINFO, JANUAR/FEBRUAR 2016: ZNAMKE SLOVENIJE

Od lipovega lista do I feel Slovenia

Ko je pred 25 leti Slovenija postala neodvisna država, je morala seveda stopiti tudi na povsem svojo pot tudi na področju predstavljanja navzven. Konec osemdesetih je na primer k dvigovanju nacionalne zavesti veliko pripomogla kampanja Slovenija, moja dežela s simbolom lipovim listom. Ker pa je bila usmerjena le na interno javnost, se je pokazala nuja k oblikovanju bolj strateškega brandinga države navzven.

    

Slovenija je novo – prvo celovito državno znamko dobila novembra 2007.  Pred tem smo bolj ali manj uspešno ustvarjali in uvajali različne turistične znamke, ki so predstavljene v prejšnjem prispevku.

   

V ministrstvu za gospodarstvo in mogoče še kje so v tistem letu dokončno spoznali, da je treba Slovenijo po skoraj  dvajsetih letih samostojnosti dokončno »postaviti na zemljevid Evrope in sveta« kot sodobno, demokratično državo in deželo s čudovitim okoljem sposobnih in prijetnih ljudi ter obetavnih možnosti za domačine in tuje obiskovalce in poslovneže. Na teh iztočnicah je nastala nova državna znamka I feel Slovenia, ki je po strokovni plati nastajala nekoliko nenavadno, drugače od siceršnjih strokovnih priporočil. Namreč, na  začetku je bil slogan in iz njega je agencija razvila znamko in znak. Kakorkoli že, novembra je novo znamko začel upravljati vladni urad za komuniciranje, institucija, ki se je v celi zgodovini samostojne Slovenije intenzivno ukvarjala s promoviranjem države v tujini.

  

Slovenija, moja dežela

Bilo je turbulentno obdobja konca osemdesetih prejšnjega stoletja. Slovenija je bila še del nekdanje Jugoslavije, a težnje po osamosvojitvi so postajale vse glasnejše. Slovenija se je zavedala pomena državne promocije in graditve samostojne prepoznavnosti. Akcija »Slovenija, moja dežela« je bila v mnogočem izjemna in predvsem zaradi družbeno-političnega konteksta neprekosljiva. Postavila je temelje graditve enotne nacionalne znamke.

 
Akcija je imela močno politično podporo. Glavni akterji znamke so leta kasneje povedali, da je bila usmerjena predvsem navznoter, veliko manj je bila znamka prepoznavna zunaj meja tedaj nove države.

  
Slovencem je iz tistega obdobja najbolj ostal v spominu lipov list, takratni simbol slovenskega turizma. Sicer turistična slogana »Slovenija, moja dežela« in »Turizem smo ljudje« pa sta zaznamovala način, kako smo Slovenci doživljali sami sebe. Krepila sta nacionalno identiteto in samozavest ter tako prestopila prag turizma.

   

  

    

Šopek pisanih rožic

Ko je leta 1995 na Bledu potekal prvi turistični forum, je bil ob tej priložnosti za znak slovenskega turizma izbran šopek pisanih rožic. Spremljal ga je slogan »The Green piece of Europe«. Ustanovljen je bil Center za promocijo turizma Slovenije. Definirana je bila turistična usmeritev Slovenije in razdelana temeljna marketinška strategija: ključne prednosti slovenske turistične ponudbe so temeljile na lastnostih majhne, zelene, kultivirane in raznolike dežele, ki ima dobro turistično infrastrukturo, je gostoljubna, prijazna in dinamična.  Decembra 2002 je turistična stroka na posvetu posvečenem državi kot tržni znamki ugotovila, da Slovenija kot država še ni tržna znamka. Strokovnjaki za marketing so tudi ugotovili, da ima potencial, da to postane. Leto kasneje je Slovenska turistična organizacija razpisala natečaj za kreativno zasnovo tržnega komuniciranja za povečanje prepoznavnosti Slovenije.

   

Slovenija poživlja

Rezultat natečaja je bila celovita komunikacijska akcija Slovenija poživlja. S tem se je tudi začela pričela prva obsežnejša promocijska akcija. Slovenija se je v tujini želela pozicionirati kot država, ki preseneča, poživlja in bogati Evropsko unijo. Sporočilo in slogan sta imela vlogo pozicijskega slogana turizma in države: Slovenija poživlja/invigorates/belebt.

   
Cilj akcije je bil povečanje pozitivnega odnosa do Slovenije. Poleg turističnega dviga je akcija skušala tudi dvigniti stopnjo zanimanja za Slovenijo, njene tržne znamke na področju turizma, kulture, gospodarstva in politike. »Slovenija poživlja« je bil prvi poskus uporabe enotnega slogana na vseh področjih, ne le zgolj na turističnem. Leta 2006 se je slogan umaknil znamki in sloganu »I feel Slovenia«, ki ga uporabljamo še danes.

I feel Slovenia

Postalo je jasno, da predstavitvi Slovenije manjka emocionalna komponenta slovenske privlačnosti, ki bi Sloveniji kot znamki dodala vrednost. Zato je Urad Vlade RS za komuniciranje julija 2006 objavil anonimni javni natečaj za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije. Strokovna žirija je med prispelimi predlogi izbrala slogan »I feel Slovenia«, iz katerega je naknadno nastala njegova grafična podoba in bila oblikovana identiteta Znamke Slovenija.
  

Znamko lahko v promocijske namene uporablja vsak. Skrbnik pa se v prihodnje usmerja na vpeljevanje na področju gospodarstva in krepitev prisotnosti na področju športa. Navsezadnje bo znamka Slovenije tudi v svetu bolj razpoznavna, če jo bomo dosledno uporabljali vsi, ki imamo Slovenijo radi.

  

Avtor: Polona Prešeren