Skoči na vsebino

SINFO, MAJ/JUNIJ 2017: MAJA PAK, DIREKTORICA STO

Slovenija je prepoznana kot ena najbolj trajnostno usmerjenih držav

Slovenska turistična organizacija (STO) je prejemnica ugledne nagrade s področja trajnostnega turizma World Legacy Award, ki jo vsako leto podeljuje National Geographic.

    

Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije.

Kaj ta nagrada prinaša Sloveniji?

    

Nagrada, ki smo jo prejeli na osrednjem dogodku vodilne mednarodne borze ITB Berlin, je tako za Slovenijo kot Slovensko turistično organizacijo velikega pomena, saj potrjuje pravilnost naših ukrepov na področju pospeševanja trajnostnega turizma. Prejem priznanja pomeni hkrati veliko medijsko pozornost – tako v svetovno znanem in uglednem mediju National Geographic Travelerju, katerega doseg je kar 450 milijonov ljudi po vsem svetu, kot tudi v ostalih globalnih medijih. Priznanje dodatno utrjuje ugled in pozicioniranje Slovenije kot ene najbolj zelenih držav na svetu. Na National Geographicu so zapisali: »Slovenska turistična organizacija je z zagotavljanjem primerljivosti trajnosti in oblikovanjem kulture nenehnih izboljšav drobno Slovenijo spremenila v ključnega igralca zelenega turizma na globalni ravni«. Nagrade si nismo zaslužili preko noči, ampak je rezultat sistematičnega dela v zadnjih letih Slovenske turistične organizacije, destinacij in ponudnikov ter drugih organov, organizacij in posameznikov na področju pospeševanja trajnostnega razvoja. Nagrada pomeni za vse nas odgovornost za nadaljevanje trajnostnega razvoja slovenskega turizma in države nasploh.

 

ITB je največja turistična borza v svetu. Kaj predstavlja in kdo je del dogajanja?

   

Drži, turistična borza ITB Berlin je vodilna mednarodna turistična borza, ki jo obišče letno preko 100.000 poslovnih obiskovalcev, v glavnem predstavnikov organizatorjev potovanj, turističnih agencij, novinarjev, hotelskih podjetij, destinacij, izobraževalnih institucij. Na berlinskem sejmišču se je letos  predstavilo okrog 10.000 razstavljavcev iz 184 držav. Borza ITB Berlin je stičišče globalne ponudbe in povpraševanja v turizmu ter mesto za predstavitve najnovejših trendov v industriji. 

 

Na turistični borzi ITB Berlin se je Slovenija predstavila najbolj obsežno do sedaj v vseh teh letih.

  

STO se skupaj s turističnim gospodarstvom udeležuje borze že več kot 20 let. Letos je bila predstavitev slovenskega turizma najobsežnejša do sedaj, ker je bila Slovenija prvič država partnerica in sicer »Convention & Culture Partner IBT Berlin 2017«. Nikakor ne pretiravam, če rečem, da smo s skupnimi močmi, intenzivnim programom in jasnim enotnim sporočilom na turistični borzi v Berlinu kot država partnerica navdušili, kar se je že takoj pokazalo v veliki publiciteti, verjamem pa, da v nadaljevanju tudi v rezultatih.

   

Predstavitev je bila najobsežnejša tako po številu sodelujočih predstavnikov turističnega gospodarstva kot po obsegu promocijskih aktivnosti in bogatem strokovnem programu v okviru kongresnega dela borze. 

   

Osrednji razstavni prostor slovenskega turizma I FEEL SLOVENIA je izpostavljal ponudbo zdravilišč ter zgodovinskih mest s posebnim poudarkom na Plečnikovi Ljubljani. Z nami je bilo letos največ predstavnikov slovenskega turizma do sedaj, kar 31 turističnih podjetij, ki so sklepali posle za prihodnjo sezono.

  

V posebni tematski hali smo zagotovili prestavitev zelenih destinacij in ponudnikov, tistih, ki so prvi stopili po poti trajnostnega turizma. Na dodatnem razstavnem prizorišču v t. im. culture lounge se je predstavil tudi Turizem Ljubljana s tematiko Plečnikove Ljubljane. 

  

Največjo pozornost smo dosegli z dogovorom, da je vsak obiskovalec poslovne borze za dostop do interneta z uporabniškim imenom I FEEL SLOVENIA moral vtipkati geslo SLOVENIA. To je bila odlična promocija in nekaj novega za borzo nasploh.

   

Slovenija je bila izpostavljena na oglasnih površinah sejmišča ter z razstavo fotografij, ki je s privlačnimi motivi in slogani vabila k odkrivanju Slovenije. 

   

Predstavitev Slovenije in njene turistične ponudbe pa je zaokrožil še slovenski večer, kjer se je Slovenija tudi kot partnerica 5. srečanja Donausalon  predstavila z odličnim kulturnim programom in izjemno kulinariko.

    

Letos je bila Slovenija prvič država partnerica ITB Berlin na področju kongresnega dela borze in kulture (Convention and Culture Partner ITB Berlin 2017). Kakšne dejavnosti in odgovornosti je to vsebovalo?

   

Partnerstvo na borzi je bil zahteven projekt, ki smo ga hoteli izkoristiti v največji možni meri. Že lani oktobra smo ožja ekipa s pomočjo veleposlanice Marte Kos predstavnikom vodstva ITB Berlin predstavili osnovno idejo predstavitve. Takoj zatem smo sestavili projektno ekipo in programski svet ter pripravili bogat promocijski in strokovni program, ki smo ga inspiracijsko poimenovali »SLOVENIA MAKES YOU GREEN«. Želeli smo Slovenijo postaviti na globalni zemljevid sveta kot zeleno, butično in v trajnostni razvoj usmerjeno državo. 

  

V konferenčnem delu borze je bila Slovenija izpostavljena že ob odprtju kongresnega dela borze, kjer so k pozdravnemu nagovoru organizatorji borze povabili ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška. Največje pozornosti in odmevnosti je bila deležna predstavitev slovenskega turizma v okviru panela, kjer smo skupaj z ministrom Počivalškom, klimatologinjo dr. Lučko Bogataj, pilotom, biologom in alpinistom Matevžem Lenarčičem, direktorico Turizma Ljubljana Petro Stušek, Janom Bizjakom z Garden Village Bled ter direktorico Zavoda trajnostnega turizma GoodPlace Jano Apih predstavili izkušnje, dosežke in načrtovane aktivnosti slovenskega turizma na področju trajnostnega razvoja. Istega dne sta o kongresni turistični ponudbi v okviru dneva ITB MICE spregovorila Miha Kovačič, direktor Kongresnega urada Slovenije, in Gorazd Čad, direktor Toleranca Marketinga. Dan kasneje, v okviru ITB Experts Forum Wellness, pa je o uspešni slovenski zdraviliški zgodbi spregovoril Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč. Predstavniki slovenskega turizma smo sodelovali tudi na drugih strokovnih panelih kongresnega dela borze, dr. Lučka Kajfež Bogataj in Matevž Lenarčič pa še na posebnih panelih vezanih na podnebne spremembe.

    

V lanskem letu je nizozemska organizacija Green Destinations razglasila Slovenijo za prvo zeleno državo na svetu. Veliko pohval je bila deležna tudi shema zelenega turizma.

   

Slovenija in Ljubljana sta lani septembra gostila prepoznavno konferenco Global Green Destination, kjer so Slovenijo razglasili za prvo zeleno državo na svetu, ki kar 96-odstotno ustreza standardu Green Destinations. Veliko vlogo pri tem je imela Zelena shema slovenskega turizma, nacionalni progam, ki smo ga na STO razvili, da bi pospešili uvajanje trajnostnih modelov v turistične destinacije. Shema omogoča certificiranje zelenih destinacij in ponudnikov, temelji na globalnih kriterijih Evropske komisije ETIS in je mednarodno primerljiva. Shema omogoča kulturo nenehnega izobraževanja in napredovanja. S pomočjo sheme vplivamo na razvoj zelenih edinstvenih turističnih doživetij, ki uresničujejo obljubo, ki jo dajemo z znamko I FEEL SLOVENIA. Veseli me, da je v shemi po dveh letih že čez 50 destinacij in ponudnikov.  

 

Ena največjih slovenskih ikon je idilično gorsko jezero Bled s cerkvico na otočku v sredini. To je tudi naslovnica najnovejšega kataloga ekskluzivnih potovanj »National Geographic Private Jet Expeditions 2017 – 2018. S tem sta Bled in Slovenija spet dobila priznanje.

   

Na Slovenski turistični organizaciji smo bili izredno veseli, da je Bled, ena največjih ikon slovenskega turizma, postal še ikona prestižnih potovanj z umestitvijo podobe Bleda na naslovnico najnovejšega kataloga ekskluzivnih potovanj »National Geographic Private Jet Expeditions 2017–2018«. Gre za veliko priznanje Sloveniji kot butični destinaciji za tiste turiste, ki iščejo izredna vrhunska doživetja in so zanje pripravljeni tudi plačati ustrezno visoko ceno. Slovenija se tako med najbolj zaželeno ciljno skupino turistov učinkovito pozicionira kot butična destinacija za odlična, petzvezdična doživetja.

 

Kakšne vrste turistov si želi Slovenija?

   

Slovenija nikoli ni bila in tudi ne želi biti masovna turistična destinacija. Ciljamo na turiste višjega dohodkovnega razreda, ki cenijo naravo in butične zelene destinacije, usmerjene v trajnostni razvoj. 


Kakšne učinke pa ima promocijski video Slovenia.Make New Memories.?

   

Video »Slovenia. Make New Memories.« je bil del globalne digitalne kampanje STO v letu 2016, katere cilj je bil večanje prepoznavnosti Slovenije kot destinacije za petzvezdična doživetja. V okviru kampanje smo presegli vse zastavljene cilje in dosegli 40 milijonov uporabnikov, med drugim s preko 100 različnih video spotov, preko 1000 različnih oglasov na ključnih portalih ter s komunikaciranjem preko družbenih medijev. Video je bil že med samo digitalno kampanjo zelo dobro sprejet, njegovo uspešnost in učinkovitost pa je dodatno potrdila na letošnji turistični borzi ITB Berlin prejeta nagrada mednarodnega tekmovanja »The Golden City Gate 2017«. 

   

Besedilo: Tanja Glogovčan, Livija Kovač Konstantinovič

Foto: STO arhiv

 

    

Slovenska turistična organizacija (STO) je prejemnica ugledne nagrade s področja trajnostnega turizma World Legacy Award, ki jo podeljuje National Geographic. Nagrado je osvojila v kategoriji trajnostnega upravljanja destinacije.

Nagrade World Legacy Awards prejmejo podjetja, organizacije ali destinacije, ki spodbujajo pozitivno transformacijo turistične panoge ter izkazujejo voditeljsko in vizionarsko vlogo na področju najboljših praks trajnostnega turizma. National Geographic jih podeljuje v petih kategorijah: spreminjanje Zemlje (Earth Changers), čut za destinacijo (Sense of Place), ohranjanje narave (Conserving the Natural World), vključevanja skupnosti (Engaging Communities) in upravljanje destinacij (Destination Leadership).

In katere projekte STO načrtuje v naslednji polovici leta?

Maja Pak.

Začenjamo z letošnjo digitalno kampanjo »Slovenia. Make New Memories« na 13 trgih, nadaljujemo z intenzivno promocijo slovenskega turizma na  družbenih omrežij, ki v procesu izbire destinacij s strani potencialnih turistov igrajo vse večjo vlogo – pred, med in tudi po potovanju. Pripravljamo tudi več off-line oglaševalskih kampanj na izbranih trgih. Tik pred finalizacijo je obsežni projekt partnerske promocije na Eurosportu s prenosom Kolesarske dirke po Sloveniji in oglaševanjem Slovenije in destinacij v maju in juniju na tem globalnem mediju z dosegom 250 mio ljudi.

  
Prva polovica leta je obdobje, v katerem se zvrsti večina  sejemskih in borznih nastopov slovenskega turizma – na STO letno izvedemo predstavitve na 45 mednarodnih sejmih in borzah ter organiziramo več kot 100 poslovnih predstavitev organizatorjem potovanj in mnenjskim voditeljem. Letno v Sloveniji gostimo več kot 200 predstavnikov tujih medijev, ki v svojih prispevkih ključno prispevajo k večanju prepoznavnosti in zaželenosti Slovenije kot odlične ciljne destinacije. Veliko dogodkov organiziramo v sodelovanju z veleposlaništvi RS.  

  
12. maja bo v Ljubljani potekala že dvajseta Slovenska turistična borza (Slovenian Incoming Workshop), v začetku septembra bomo s priznanimi strokovnjaki na Turističnem panelu v okviru Blejskega strateškega foruma podali pogled na nekatere najbolj aktualne tematike v turizmu, na Dnevih slovenskega turizma oktobra pa bomo z ostalimi ključnimi institucijami v slovenskem turizmu ponovno pod eno streho združili najpomembnejše strokovne dogodke slovenskega turizma. 

  
V ospredju naših razvojnih aktivnosti tudi v drugi polovici leta ostaja nadaljnja implementacija »ZELENE SHEME SLOVENSKEGA TURIZMA«, spodbujanje inovativnega turizma z nagradami Sejalec in Snovalec , v pripravi je strategija trženja kulturnega turizma. Pred nami je priprava dvoletnega programa trženja slovenskega turizma v skladu z novo turistično strategijo.

  

Aktivnosti STO so izjemno obsežne in možne samo z odlično ekipo sodelavcev STO in partnerjev v turističnem gospodarstvu in drugih sektorjih, ki z entuziazmom premikajo meje zato, da se Slovenija postavi na globalni zemljevid sveta kot edinstvena zelena, aktivna in zdrava destinacija. 

(Maja Pak, direktorica STO)